Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu  
Autor Wiadomość
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-02, 09:25   [B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu

Cześć!
Mam pytanie jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach przy ok 800 obr/min.
U mnie wynosi ok. 0st.
Rozrząd ustawiony na znaki, sprawdzony kąt wyprzedzenia przy trybie testowym to 15stopni czyli książkowo.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-02, 10:11   

NG się blokuje zapłon 15 st przed gmp

Na jałowym bez blokowania to tak różnie 10 do 18st potrafi być.
_________________
Moje OOOO
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-02, 10:31   

właśnie na zablokowanym mam 15 czyli ok a normalnie mam 0 stopni a nawet i przechodzi poza zero czyli zapłon po TDC na obrotach jak pisałem koło 800.
Zastanawiam się czy to źle czy dobrze.

[ Dodano: 2019-01-02, 10:35 ]
pytanie zadaje w szerszym kontekście tego że szukam przyczyny trochę słabego moim zdaniem silnika chociaż nie wiem czy to nie są moje subiektywne odczucia, musiałbym zhamować.
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2754
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-01-02, 10:38   

Jedź na hamownię, będzie wiadomo wszystko, możesz też przed tym jechać na stację diagnostyczną, niech Ci zbadają skład spalin, też trochę powie o stanie układu wtryskowego.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-02, 12:26   

Odlaczales czujnik stukowy?
_________________
Moje OOOO
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-02, 13:25   

tak odłączałem, bez zmian. Fajnie by było jakby ktoś u siebie sprawdził ten kąt na wolnych może po prostu tak ma być a ja szukam problemu tam gdzie go nie ma:D

[ Dodano: 2019-01-02, 15:10 ]
znalazłem pod tym linkiem jakieś mapy zapłonu http://www.volkspage.net/.../ssp/SSP_95.PDF
z których wynika że Jarewa masz rację ok 10 - 20 stopni na jałowym. W takim razie chyba muszę szukać przyczyny. Byłoby świetnie jakby jeszcze mógł ktoś potwierdzić
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2754
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-01-02, 15:46   

SSP nie ma co potwierdzać, ma być tak jak napisane.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-02, 15:55   

w takim razie ktos ma jakis pomysł skąd taki opóźniony kąt u mnie?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-02, 16:29   

Tryb awaryjny silnika, błyskałeś błędy?
_________________
Moje OOOO
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-02, 16:44   

jasne mam jeden błąd 2342- Sonda lambda jest on spowodowany tym że sygnał z sondy lambda idzie mi do mojego sterownika EFI a od kompa jest odcięty. Niestety zanim załozyłem efi nie sprawdzałem kąta wyprzedzenia więc nie mam porównania, ale jeśli chodzi o moc to po załozeniu efi raczej brak zmian
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-02, 17:11   

Nie tedy droga, pozbądź się tego błędu.
_________________
Moje OOOO
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3723
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-01-02, 18:05   

Jak masz uszkodzony stukowiec to bez większej różnicy czy będzie podpięty czy nie bo tak czy tak będzie łapać błąd i będzie jechał na bezpieczniejszej mapie.

Masz w tym efi podłączone wyjście analogowe dla przepływmierza?
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-03, 11:15   

Komputer nie wyświetla mi błędu stukowca, tak mam emulowaną mapę analogową dla przepływomierza. Co do sondy lambda wątpię że ona ma wpływ na kat wyprzedzenia zapłony bo jej sygnał nie idzie do sterownika zapłonu. Moim zdaniem na podstawie napięcia sondy lambda sterownik wtrysku wypracowuje sygnał na zawór różnicowy w mechanicznym wtrysku wtyczka dwupinowa ale mogę się mylić:)
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-03, 11:22   

Sterownik zapłonu komunikuje się że sterownikiem Pb błąd w serowniku Pb powoduje też blokadę sterownika zapłonu. Cofa do bezpiecznej granicy bo nie zna dawkowania paliwa.

A po drugie w NG czasem jeden blad kryje drugi. Co w kodach błyskowych nie zobaczysz dopóki nie zaczniesz eliminować.
_________________
Moje OOOO
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-03, 11:29   

Ma to sens, krycie błędów to cenna informacja bo nie spotkałem się z takim zdaniem a czytałem sporo o błędach dzięki wielkie! W takim razie faktycznie w weekend postaram się usuwać błędy dopóki będę miał 4-4-4-4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15