Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Nie mogę wywołać kodów błyskowych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

[B4 2.3 NG] Nie mogę wywołać kodów błyskowych

Post autor: pawslaw1601 » 02 lut 2019, 01:02

Witam. Złącza diagnostyczne znajdują się w skrzynce bezpieczników (czarne, białe oraz beżowe). Po wykonaniu jazdy testowej. Podpiąłem żarówkę jednym końcem na pin + w czarnym złączu, natomiast drugim na pin L w białym złączu. Po zwarciu pinu z białego złącza do masy żarówka zaświeca się, jednak po rozwarciu nie ma żadnej reakcji ze strony żarówki. Z którego pinu sterownika zapłonu idzie przewód na pin L w złączu diagnostycznym, ponieważ podejrzewam przerwę i chciałbym sprawdzić ciągłość przewodu? Ma ktoś inny pomysł dlaczego nie mogę wybłyskać błędów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lut 2019, 08:38

Sprawdz napiecie na L czy jest miernikiem... Moze za silna żarówka?? tam około 1W max

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 02 lut 2019, 11:57

Żarówkę mam 24v/ 50mA.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2019, 15:28 przez pawslaw1601, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lut 2019, 11:59

za mocna


najlepiej diodę przez opornik/ ewentualnie 12V max 1W i to będzie licho czytać 0,5W było by lepsze

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 02 lut 2019, 15:28

A jakie napięcie powinienem mieć i jak je zmierzyć skoro pojawia się tylko po wywołaniu kodów i tylko na 0,5s więc raczej miernik uniwersalny odpada. Analogowym, czy powinno być również przed wywoływaniem?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lut 2019, 15:59

NApiecie jest tm stałe około 8V pulllup bardzo małe natężenie diodą nie sprawdzisz ale miernikime tak chodziło byś zmierzył wtedy bedzie wiadomo ze przerwy na L nie ma..

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 25 lut 2019, 01:01

Znalazłem jakiś schemat sterownika wtrysku z którego wynikało że pin kontrolny l wychodzi z pinu 13 gniazda sterownika. Po zamierzeniu ciągłości okazało się że przewód (biało - czerwony) idzie do brązowego złącza a następnie na sterownik zapłonu. Niestety nie miałem przy sobie sterowników więc nie sprawdziłem czy będę mógł wybłyskać błędy.

szpilek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 2017, 12:44

Post autor: szpilek » 25 lut 2019, 10:39

kabel diagnostyczny wchodzi na sterownik wtrysku pin 13 i zapłonu pin 3 i ma kolor brązowo - zielony

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 14 mar 2019, 16:27

Wchodzi tak jak piszesz, ale ma kolor biało-czerwony i wychodzi na brązowe złącze, czyli tak jak opisałem wyżej. Nie wiem skąd różnica koloru.

[ Dodano: 2019-03-14, 16:27 ]
Udało mi się wybłyskać kod 2-1-4-2. Czyli numer czujnika knock 1. Jak go usunąć ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 mar 2019, 19:52

pawslaw1601 pisze:Jak go usunąć ?
wymieniając czujnik, sam błąd to raczej nie problem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 15 mar 2019, 00:08

Nie chodziło mi o skasowanie błędu tylko co mam zrobić, ponieważ wyczytałem że może wystarczy wyregulowac zapłon (mechanik ustawiał ale chyba nie wprowadził go w tryb awaryjny). Jeśli to jednak raczej wadliwy czujnik to jakiej firmy polecacie. Objawy mam takie że przy wysprzegleniu niekiedy obroty mi spadają i auto gaśnie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2019, 07:15

pawslaw1601, to to raczej nie jest winą tego czujnika. Co prawda już tam ng nie znam zbyt dobrze.
WRC is for boys.
Group B was for men.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 15 mar 2019, 17:10

Czyli pewnie po naprawie tego błędu pojawi mi się kolejny

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2019, 19:51

pawslaw1601 pisze:Czyli pewnie po naprawie tego błędu
sorry ale nie wiem czemu uczepiłeś się tak usilnie naprawiać ten błąd?
Błędów się nie naprawia tak na marginesie już, naprawiasz coś na co dany błąd wskazuje.
pawslaw1601 pisze:pojawi mi się kolejny
a niby jaki? i dlaczego?

Sam czujnik stukowy można sprawdzić tak by mieć 100% pewności że to on, tyle że raczej sam nie dasz rady.
Źle ustawiony zapłon raczej nie będzie pokazywał takiego błędu ale jak mówię ng dobrze nie znam więc tu mogę się mylić.
WRC is for boys.
Group B was for men.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 16 mar 2019, 21:57

Gdzieś czytałem że w ng jeden błąd może ukrywać drugi więc chce blyskac błędy i naprawiać wskazane usterki aż lampka pokaże 4-4-4-4 czyli brak błędów. Błąd 2-1-4-2 wskazuje na czujnik spalania stukowego ale ponoć ten błąd może również wyskakiwac przy źle ustawionym zapłonie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga