[B4 2.3 NG] Elektroniczna przepustnica
[B4 2.3 NG] Elektroniczna przepustnica
Cześć wam, mam pytanie od czego można by przeszczepić elektroniczną przepustnice do NG, tak żeby było jak najmniej przeróbek?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4657
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Elektroniczne przepustnice w VAGach to koniec lat 90' a te podwójne na silnikach z lat 90' to pozostałość lat 80'.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Czy ktoś posiada schemat albo wiedzę jak działa przepustnica 2.0tfsi (ta co mam jest z B7 akurat) o numerach 06f 133 062 g. Rozebrałem ją i nie ma potencjometru, domyślam się że jakoś inaczej odczytywane jest położenie (czujnik halla) dlatego przydałby mi się schemat jak ją podłączyć żeby nie zepsuć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4657
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może w którymś SSP opisali: http://www.volkspage.net/technik/ssp/index4_eng.php
W tych SSP z modeli z lat 90 było sporo wyjaśnione jak działają bebechy podzespołów elektronicznych. Nie wiem jak dla tych bliżej 2010.
Wpinasz własny kontroler bezpośrednio w czujniki czy planujesz użyć wbudowanej w przepustnice elektroniki (jeśli tam jest jakaś)?
W tych SSP z modeli z lat 90 było sporo wyjaśnione jak działają bebechy podzespołów elektronicznych. Nie wiem jak dla tych bliżej 2010.
Wpinasz własny kontroler bezpośrednio w czujniki czy planujesz użyć wbudowanej w przepustnice elektroniki (jeśli tam jest jakaś)?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
@Jarewa, masz może jakiś schemat? Jak to jest podpiętę jakie sygnały idą itd. Szczerze spodziewałem się tam 2 potencjometrów to było by dla mnie łatwiejsze do oprogramowania. A z indukcyjnym wątpię że dam rade, nie widze na jakiej zasadzie by to miało działać.
[ Dodano: 2019-08-23, 16:23 ]
Dzięki @maciek889, póki co utknąłem na czujniku położenia, bo jak pisałem wyżej liczyłem że jest potencjometr. Jeśli chodzi o silnik to nie ma żadnej elektroniki w środku, jest wyprowadzony bezpośrednio na kostkę. Sterowany jest PWM.
[ Dodano: 2019-08-23, 17:04 ]
Z tego co szperałem to będzie na zasadzie halla bo tam w środku są takie rureczki jak tu http://www.activesensors.com/markets/mo ... t/throttle wiec potrzebowałbym jedynie schemat podłączenia bo podejrzewam że będą dwa sygnały analogowe jako tps i zasilanie i masa wtyczka jest 6 pinowa wiec by pasowało.
[ Dodano: 2019-08-23, 16:23 ]
Dzięki @maciek889, póki co utknąłem na czujniku położenia, bo jak pisałem wyżej liczyłem że jest potencjometr. Jeśli chodzi o silnik to nie ma żadnej elektroniki w środku, jest wyprowadzony bezpośrednio na kostkę. Sterowany jest PWM.
[ Dodano: 2019-08-23, 17:04 ]
Z tego co szperałem to będzie na zasadzie halla bo tam w środku są takie rureczki jak tu http://www.activesensors.com/markets/mo ... t/throttle wiec potrzebowałbym jedynie schemat podłączenia bo podejrzewam że będą dwa sygnały analogowe jako tps i zasilanie i masa wtyczka jest 6 pinowa wiec by pasowało.
Proszę tylko o poratowanie schematem gdzie plus i minus i sygnały z komutera. Skoro zastosowali jakieś inne rozwiązanie nie z potencjometrami to znaczy że będzie działać, spodziewam się że wyjścia będą analogowe czyli takie same jak w przypadku potencjometrów.
[ Dodano: 2019-08-24, 01:31 ]
Dzięki za pomoc, zaryzykowałem i się opłaciło, okazało się że zasilanie i masa jak w innych przepustnicach z potencjometrami
[ Dodano: 2019-08-24, 01:31 ]
Dzięki za pomoc, zaryzykowałem i się opłaciło, okazało się że zasilanie i masa jak w innych przepustnicach z potencjometrami
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga