Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Nie działający wentylator chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

[2.0 ABK] Nie działający wentylator chłodnicy

Post autor: karoll1991 » 12 sty 2020, 20:48

Witam. Mam problem ze swoim ABK. Przestał mi włączać się wentylator chłodnicy. Sprawdziłem bezpiecznik, był OK. Wymieniłem czujnik termiczny w chłodnicy i zaczął działać. Pojeździłem może ze dwa dni i przestał a objawiło to się tym, że zaczął działać po zapalaniu silnika. po zgaszenia nie działał i jak złapie temperaturę to nie działa. Dochodzi do 100 stopni, nawet trochę ponda go wyczekałem i nic. Wcześniej minęło 90 stopni, gdzieś z 95 i się włączał. Wymieniłem też przekaźniki 214 i 272, od pierwszego biegu i drugiego biegu, 214 jest nowy i nadal to samo. Czy przyczyną tego może być niebieski czujnik? Bo szary podaje tylko temperaturę na licznik to raczej nie ma z tym nic wspólnego. Albo czy winą za to może być walnięty termostat. Podczas jazdy przy temperaturach jak teraz temperatura nie osiąga więcej jak 70 stopni, chyba, że w korku to złapie więcej. No i jak złapie trochę temperatury to wąż na dole chłodnicy jest tak samo ciepły jak ten u góry, także podejrzewam termostat. Ma ktoś pojęcie co to może być, bo głowie się, szukam w postach i już nie wiem o co tu chodzi. Będę wdzięczny za pomoc
Ostatnio zmieniony 12 sty 2020, 22:31 przez karoll1991, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 sty 2020, 21:47

karoll1991, _uwaga

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 15 sty 2020, 00:03

Poprawione. To ma ktoś pojęcie o co chodzi z tym wentylatorem. Wymieniłem jeszcze niebieski czujnik i nadal jest to samo. Możliwe, że sprzedali mi nie ten czujnik 214 od pierwszego biegu. Oryginalny jest biały z napisem 214 a nowy czarny bez takiego oznaczenia tylko schemat i jest firmy Bosch

[ Dodano: 2020-01-15, 00:03 ]
Dodam jeszcze, że jak oryginalny przekaźnik załącze na krótko zawierając blaszke w środku to wentylator się włącza

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 15 sty 2020, 06:52

A który niebieski czujnik wymieniłeś? Ten obok szarego na króćcu głowicy nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora chłodnicy, jest to czujnik dla komputera wtrysku i zapłonu Digifant.
Ciebie interesuje wyłącznie czujnik na dole chłodnicy po stronie kolektorów silnika, skoro masz problem wyłącznie z regulacją temperatury roboczej silnika (na górze głowicy masz jeszcze bimetal na ok. 105 C, ale to od załączenia wentylatorów na postoju bez zapłonu np. latem). Odepnij wtyczkę i zewrzyj ostrożnie piny - powinien ruszyć. Jeśli się uruchomi to porusz kablami, jak to nie zakłóci działania masz do wymiany czujnik.

Jeśli parametry, pinologia i schematy przekaźnika starego i kupionego się niczym nie różnią to nie widzę tutaj problemu. A jeżeli są różnice to wrzuciłbym przed powyższym testem stary przekaźnik.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 15 sty 2020, 14:41

Tak ten obok szarego na króccu przy głowicy. Czujnik termiczny w głowicy wymieniłem na nowy. Przekaźnikow od pierwszego biegu mam dwa stare i jeden nowy. Na wszystkich nie załącza. Przekaźnik nowy gość mi patrzył według schematu w sklepie i mówił, że to samo. Z tym czujnikiem przy chłodnicy też próbowałem przewody zawierać i nic. Nawet jak na włączonym zapłonie zewre masę z plusem na wentylatorze to nie włącza. Tak jest z pierwszym i drugim biegiem. Jeszcze wymieniłem przekaźnik od drugiego biegu o oznaczeniu 272 i to samo. W sobotę będę miał czas posprawdzam masy, bo może się głowie a masa jest słaba

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sty 2020, 15:23

karoll1991 pisze:Z tym czujnikiem przy chłodnicy też próbowałem przewody zawierać i nic.
silnik był ciepły czy zimny?
karoll1991 pisze:Nawet jak na włączonym zapłonie zewre masę z plusem na wentylatorze to nie włącza.
zwiera się tylko na zapłonie w innym wypadku to zabawa w nie wiadomo jakim celu
WRC is for boys.
Group B was for men.

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 15 sty 2020, 18:58

PieterB pisze:
karoll1991 pisze:Z tym czujnikiem przy chłodnicy też próbowałem przewody zawierać i nic.
silnik był ciepły czy zimny?
karoll1991 pisze:Nawet jak na włączonym zapłonie zewre masę z plusem na wentylatorze to nie włącza.
zwiera się tylko na zapłonie w innym wypadku to zabawa w nie wiadomo jakim celu
Silnik był ciepły. To że na włączonym zapłonie się włącza to wiem. Aż taki laik że mnie nie jest. Po wymianie termicznego wentylator działał. Nagle mu się popieprzylo. Zaczął chodzić po zapaleniu samochodu i teraz w ogóle się nie załącza. Fakt, że do lata jeszcze czas, ale chciałbym to ogarnąć, bo nie lubię jak coś nie jest sprawne przy aucie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sty 2020, 19:27

To trzeba przejrzeć instalację zapewne.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 15 sty 2020, 20:04

Kilka pytań:
1. Masz klime??
2. Ile pinów ma czujnik od chłodnicy??
3. Sprawdzałeś zasilanie przekaźników?? ( to ze przekaźnik pyka to nie znaczy ze jest sprawny)

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 15 sty 2020, 21:00

Daro_GST pisze:Kilka pytań:
1. Masz klime??
2. Ile pinów ma czujnik od chłodnicy??
3. Sprawdzałeś zasilanie przekaźników?? ( to ze przekaźnik pyka to nie znaczy ze jest sprawny)
1. Nie mam klimy
2. Czujnik ma 2 piny
3. Pisałem już wyżej, że jak w środku przekaźnika, gdy jest wsadzony w skrzynkę z bezpiecznik ami zewre blaszke to wentylator działa. Także napięcie przechodzi chyba w takim układzie.

A ten czujnik przy kolektorze coś do tego ma. Bo w lato na postoju po wyłączeniu zapłonu wentylator się włączał

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2020, 21:15

A bezpiecznik nr 15 to ty sprawdził???

Sprawdż voltomierzem czy wtyczka tego czujnika w chłodnicy posiada na którymś pinie 12V potencjał plusa..


Ten czujnik przy kolektorze i przekaźnik 272 narazie zostaw w spokoju..

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 15 sty 2020, 21:43

Czyli:
1. Zasilanie przekaźnika jest.
2. Opornica sprawna.

Czyli zostaje sterowanie przekaźnika, a sterowany jest masą.

Sprawdź czy jak zawrzesz te dwa piny w kostce od czujnika chłodnicy to czy puknie przekaźnik?? Jak nie to uwalony masz kabel gdzieś po drodze i najprawdopodobniej się przetarł i zawierał do masy dlatego po przekręceniu kluczyka wentylator ci chodził a później się przerwał i stąd brak sterowania. Tak mi logicznie wychodzi z tego co piszesz, ale i tak obstawiam przekaźnik albo bezpiecznik.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2020, 21:44

Daro_GST pisze:Zasilanie przekaźnika jest.
Po czym wnioskujesz??

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 15 sty 2020, 22:04

Jarewa pisze:
Daro_GST pisze:Zasilanie przekaźnika jest.
Po czym wnioskujesz??
Jak robi zworę to działa, czyli zasilanie wentylatora do przekaźnika dochodzi.
Pytanie, czy jak puknie to wychodzi, bo dziś miałem w ABC taki przypadek , że nie wychodziło.

[ Dodano: 2020-01-15, 22:04 ]
Z ta opornica to się rozpędziłem... przecież to tylko jeden bieg (brak opornicy)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2020, 22:49

Daro_GST pisze:Jak robi zworę to działa, czyli zasilanie wentylatora do przekaźnika dochodzi.
Ale jest jeszcze drugie zasilanie..... Zasilanie cewki przekaźnika i oto wyżej pytałem. A ty pod spodem stwierdziłeś

"Zasilanie przekaźnika jest."


A to nie wszystko bo własnie ma problem z zasilaniem cewki przekażnika...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga