Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] szarpanie, telepotanie podczas jazdy...

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

[80 B4 1.9 TDI 1Z] szarpanie, telepotanie podczas jazdy...

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 11:52

Witam.
Podczas jazdy w pewnych momentach auto zaczyna dziwnie telepotać i jest tak dopuki nie odpuszczę lub dodam gazu, problem ten pojawia się bez względu na bieg.
Nie jestem pewny co do przyczyny, według mnie to chyba poduszki, ale piszę, ponieważ nie stać mnie finansowo na wymienianie kolejno części i dochodzenie w ten sposób do problemu, więc jeśli ktoś z państwa wie dokładnie gdzie tkwi problem, proszę o odpowiedź.
Z góry dziękuję,
Pozdrawiam
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 gru 2007, 12:17

ale opisz dokładnie to szarpanie jest to trzepanie budą?? dochodzą jakieś odgłosy mocniejsze typu stuki????

być może jest to wina poduszek jeśli chodzi o styki mechaniczne nadwozia
a może to szarpanie poprzez zabrudzony nastawnik pompy wtryskowej 8-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 gru 2007, 13:04

O szarpaniu to już można napisac książke z postów co sa na naszym forum. Poczytaj poprzednie tematy, bo wszystko już bylo napisane.

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 13:28

niestety czytałem poprzednie tematy i nic z nich nie wywnioskowałem. Poprzedni uzytkownicy mieli trochę inne problemy niż ja (przynajmniej tak mi sie wydaje).

Co do dokładniejszego opisu, to jest dokladnie tak jakby trzepalo budą.
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 gru 2007, 13:40

No to czytałeś jak spawdzić nastawnik, odpinasz kostke od predkościomierza, albo przy skrzyni albo przy liczniku, jak nastawnik to przestanie szarpać (o ile nie jest fet zawalony), kolejan rzecz do sprawdzenia - G80 - wtrysk sterujący. Jak auto ma moc i reszta jest ok to przepływomierz można sobie narazie odpuścić. Jak masz możliwość podłaczenia vaga to możesz spawdzić może coś pokaże. Jezeli są to lekkie drgania, to też możliwe ze cos dzieje sie z wtryskami. Jest dużo rzeczy które dają takie same objawy i cieżko jednozacznie stwierdzić, na pałe tez nie ma co wymieniać czesci, bo to do niczego poza wydatkami nie prowadzi.

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 13:46

Nie można było tak od razu ? ;-)
na pewno w 100% sprawny jest przepływomierz, co do nastawnika to muszę sprawdzić.

Dzięki bardzo,
pozdrawiam
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 gru 2007, 15:26

Groszek_6 pisze:Nie można było tak od razu ?
Skoro pisałeś ze już czytałeś to stwierdziłem że wiesz, i że mozna pominoć ten krok :-> spawdź nastawnik, wiele sie wyjasni, powodzenia.

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 16:01

Przepraszam za moje pytania, ale jestem jeszcze laikiem.
Przez odcięcie nastawnika mam rozumieć wypięcie przekaźnika z tablicy(jeśli tak, to który to jest), jeśli nie to proszę o dokładniejszą instrukcję. :oops:
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 28 gru 2007, 16:24

Podłacz VAG !!! juz w poprzednim poscie Ci to napisałem.
Na temat szarpania na tym forum juz napisano tomy...
Typowymi objawami szarpania w 1Z jest :

- zanieczyszony nastawnik
- konczacy sie lub padniety wtrysk sterujacy
- wyburaczony caly silnik...

VAG prawde Ci powie..
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 gru 2007, 16:44

przemik

na VAGa dobry pomysł ale skoro widzisz że gość chce sprobować bez niego więc nie truj mu w każdym poście tego samego

Sam nie mam vaga i żaden ze znajomych więc po to jest to forum żeby pytać

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 28 gru 2007, 16:55

kyjo pisze:przemik

Sam nie mam vaga i żaden ze znajomych więc po to jest to forum żeby pytać
Tylko na jakiej podstawie chcesz uzyskac jakąkolwiek sensowna odpowiedz.
Jedn poradzi wymien to drugi zregeneruj tamto.. no moze po wydaniu kolejnych 300 PLN uda mu sie usunac usterke.

Pozdrawiam
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 gru 2007, 17:01

kłócił sie nie będe ale z Tobą ale są na tym forum tacy ludzie mądrzejsi odemnie i od Ciebie że umią pomóc nie nie trzeba połowy silnika wymieniać uwierz

pozdro i sorka za OFF

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 gru 2007, 18:21

Solskier, koleś ma takie same objawy jak i ja.W moim przypadku szarpanie jest w granicach 2.200 przeważnie na 4 i 5 biegu,trzeba lekko dodać lub ująć gazu i przechodzi to,obstawiam na poduszki ale chyba główna przyczyna jest albo we wtrysku ,dawce paliwa lub brudnym nastawniku.Odpięcie licznika nie pomaga,może to być bardzo brudny nastawnik.Telepanie jest takie ,że trzęsie mnie na fotelu.
Jak podepne pod VAG to coś się wyeliminuje. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 18:56

kyjo pisze:przemik

Sam nie mam vaga i żaden ze znajomych więc po to jest to forum żeby pytać
O to jest to.
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia tego poprzez VAG, dlatego napisałem ten temat.
Jest na tym forum wiele ludzi, którzy jak przypuszczam znają rozwiązanie mojego problemu.
Trzeba być cierpliwym, a poza tym jeszcze 4h temu nie wiedziałem, że to może być wina pompy itd.

Rako, widzę, że masz identyczny problem. Co do poduszek, to wyglądają na sprawne :-/
pozdro
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 gru 2007, 19:13

Groszek_6, żadna poducha nie jest w oleju u Ciebie :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga