Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.  
Autor Wiadomość
Solskier 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3380
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2008-12-29, 20:45   [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Ten temat będzie poświęcony tylko i wyłącznie Diagnostyce silników Diesla. Proszę w tym temacie nie spamować tylko udzielać rozsądnych odpowiedzi, z czasem rozwoju tematu bezie to swoiste FAQ. Wszyscy chętni, mający ciekawe materiały zapraszani są do wspólnej budowy tego tematu.

:arrow: Można tu pisać o doborze interfejsów.
:arrow: Szukać odpowiedzi na pytania związane z diagnostyką (zamieszczanie logów i ich interpretacja)
:arrow: Wszelkie pytania i odpowiedzi na temat VAG COMa.
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
Ostatnio zmieniony przez Solskier 2009-01-14, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Solskier 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3380
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2009-01-02, 09:39   Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.

Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.

1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.

Na biegu jałowym (wartości jakie powinny być uzyskiwane):

1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w Dolocie.
6. Ciśnienie Atmosferyczne.
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza Atmosferyczna.
9. Temperatura Paliwa.
10. W zależności od wersji softu odpowiedni przepływomierz.

Dane dla testu dynamicznego (właściwe jakie powinny być uzyskane):

1. 130...190 (190 = 4000 RPM)
2. 190...245
3. 255 (pedał gazu 100 %)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania).
6. Ciśnienie Atmosferyczne
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza w Dolocie.
9. Temperatura Paliwa.
10. Wskazania w Zależności od Wersji Softu i Przepływomierza.
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3380
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2009-01-02, 09:45   Opis bloków wartości mierzonych dla programu DeltaScan.

Opis bloków wartości mierzonych dla programu DeltaScan.

_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
malymoto 
Audi 80 Maniak



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Lubelskie


Wysłany: 2009-01-04, 20:20   Kody Vag

Kody błędów VAG.

Pobierz :arrow: Kody
_________________
Power of TDI :)
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
toldek1
Audi 80 Fan


Silnik: ACE
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: okolice Ropczyc


Wysłany: 2009-01-17, 15:31   Rozpis wartości bloków mierzonych.

Warto zerknąć, i nie pytać o proste rzeczy.


:arrow: http://www.dieselschraube...ylinder_VE.html
 
 
krkbzyk 
Audi 80 Maniak



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 62
Skąd: Kraków


Wysłany: 2009-01-17, 17:44   Lista adresów sterowników: Adreβworte Vag Com.

Lista adresów sterowników: Adreβworte (słowa adresowe).

00 - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów)
0l - elektronika silnika
41 - sterowanie pompą w silniku Diesla
02 - automatyczna skrzynia biegów
12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika)
22 - napęd 4*4 (elektronika)
03 - układy wspomagania hamulców - ABS
14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu
24 - układ regulacji momentu napędowego
34 - układ regulacja poziomu auta
15 - poduszka powietrzna - airbag 25 - alarm
35 - centralny zamek
45 - kontrola wnętrza (alarm)
55 - regulacja zasięgu świateł
65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach
75 - moduł bezpieczeństwa
16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika)
26 - elektrycznie otwierany dach
36 - regulacja fotela kierowcy
46 - moduł centralny systemu komfortu
56 - radio
66 - regulacja lusterek i foteli
76 - pomoc w parkowaniu
17 - tablica rozdzielcza
37 - system nawigacyjny
47 - nagłośnienie
08 - klimatyzacja - ogrzewanie
18 - ogrzewanie
09 - centralna elektryka

Pozdrawiam
_________________
now...
A4 TDi Avant
before...
Vw-Audi B2-B3 only diesel forever!
**Sprzedam**
SILNIK 1Z TURBO T2-POMPA GŁOWICA WTRYSKI,ZAMACH,ALTERNATOR,ROZRUSZNIK ITP B4 1.9TDI!!!,blok1.6d,głowica1.6d aparat zapłonowy1.8S pompa 1.6d zapytaj może mam to czego szukasz:)kontakt gg7583880 lub pw
 
 
 
przemik 
Władca pierścieni


Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 605
Skąd: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2009-01-19, 15:21   Właściwe postępowanie podczas diagnostyki.

Właściwa diagnostyka silników.

Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:
1. poprzez odczyt błędów;
2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
a. w tzw. próbie statycznej;
b. w tzw. próbie dynamicznej.

Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.

2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

Auta z „małą” diagnostyką – silnik wyposażony w przepływomierz Bosch – auta z lat 1992-1994
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupa normalnie: 000
grupa Basic Settings: 000
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;

b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]; III bieg [należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczytu i zrobić log.
Dla aut pozbawionych obrotomierza nalezy skorzystac z pola obrotów w grupie 000. Jest to pierwsze pole pomijając "Time Stamp". Zakres 1500-4200 obr/min odpowiada ok. 80-215 na VAG.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
Logujemy grupe normalnie: 000

Auta z „pełną” diagnostyką – silnik wyposażony w przepływomierz Pierburg – auta z lat 1994-1995
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013
grupy Basic Settings: 000, 003, 004
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 30s
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 30s

b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]; III bieg [należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczytu i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
Logujemy grupy normalnie**: 000, 003, 004, 008, 010, 011.

**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].

Logi.
Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com 409.1:
- uruchamiamy aplikację CSVConv.exe;
- podajemy ścieżkę dla pliku z logami - Source file;
- wybieramy lokację i nazwę dla pliku przerobionego Target file;
- naciskamy OK.
W tym momencie mamy już przerobiony plik .CSV na format obowiązujący na forum.

Następnie zamieszczamy logi w formacie .JPG na forum. By tego dokonać należy:
- otworzyć plik z logami w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym [np.: MS Excel];
- zaznaczyć myszką pola zapełnione cyferkami i literkami [tak, tak to nasze logi];
- wybrać opcję Kopiuj [Edycja > Kopiuj albo po prostu CTRL+C];
- uruchomić program Paint [jest w każdym Windows'ie] i wybrać Wklej [Edycja > Wklej albo CTRL+V];
- zapisać do formatu JPEG [Plik > Zapisz jako].

Uzyskane pliki należy zamieścić na jednej ze stron zajmujących się darmowym hostingiem obrazków - http://imageshack.us bądź http://fotosik.pl.
Uzyskane w powyższy sposób linki wklejamy na forum.

Przydatne linki :
http://www.audiklub.org/p...pic.php?t=73731 – opis mojego autorstwa jak podłączyć VAG a do 1Z z lat 92-94(silnik „na przeplywce" Bosch)
http://www.dieselschraube...ylinder_VE.html - wskazania prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI zasilanych pompą VP.
http://www.planetsecurity...20i%20turbo.wmv - Film instruktazowy jak przeprowadzic testy dynamiczne na przykladzie grup 003 i 011

Tekst powstał dzięki użytkownikowi „Meszrum” z Audi Klub Polska.
Specjalne podziękowania dla : Meszrum, Dred, Baskecior i Carlnova z Audi Klub Polska.


Pozdrawiam.
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
MARCIN 80B4 
Super User



Silnik: 1Z
Imię: MARCIN
Pomógł: 32 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 750
Skąd: Busko


Wysłany: 2009-01-23, 18:16   Kody Vag, Umijescowienia wtyków OBD, Wskazania diagnostyczne

:arrow: Umiejscowienie wtyk diagnostycznych http://de.openobd.org/einbauorte.htm
:arrow: Opis grup vag com http://www.audiklub.org/p...=asc&highlight=
:arrow: Kilka instrukcji takich jak np. kasowanie inspekcji http://www.vag-com.pl/procedury.htm
:arrow: Kody błędów http://www.obd-2.biz/obd2.php
:arrow: Wymagane wskazania VAG http://www.mm.pl/~rokosz/...kazania_VAG.pdf
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
berthold 
O Audi 80 wie wszystko


Imię: berti
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 189
Skąd: ruda śląska


Wysłany: 2009-04-13, 19:18   pomoc przy kolejnym fejsie

mam pytanie o interfejsa ,mianowicie zjarał mi sie drugi fejs bez wyrażnej przyczyny po normalnej diagnozie działał a następnego dnia zong i to drugi z kolei ten pierwszy był od kolegi kosztował 160 zeta a ten mój 60 zeta ale wyglądał identycznie .taki
kod
http://www.allegro.pl/ite..._na_usb_pl.html


i teraz mam zamiar kupić taki na transoptorach " podobno odporny""
taki
kod
http://www.allegro.pl/ite...l_promocja.html

ale jest mały chaczyk mam laptopa bez portu com tylko usb do tego mam przejściówke usb-com na chipie prolific i czy taki układ zadziała (tunery satelitarne programuje)bo tych poprzednich już nie mam zamiaru kupować bo to szkoda kasy na jedno lub dwa połączenia

uściśle to troche : przejściówke z obd2/obd1 mam ,przepływka pierburg
tylko czy ten mój konwerter usb-com na prolificu to pociągnie

dobra przepraszam za zamieszanie przedtem widziałem tylko te na port com ale mają równierz na usb i taki mi trzeba ,myśle że ten popracuje dłużej pozdrówka
kod
http://viaken.pl/sklep.ph...at=5&prodid=103
Ostatnio zmieniony przez berthold 2009-04-14, 09:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
fabian99 
Audi 80 Fan



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Damian
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 41
Skąd: Poznań Grunwald


Wysłany: 2009-04-13, 20:49   

http://www.allegro.pl/ite..._na_usb_pl.html

Polecacie to do diagnozowania?? Mam program vcds
Bardzo prosze o odpowiedz
 
 
 
mlubinski
[Usunięty]



Wysłany: 2009-04-13, 21:02   

ja kupowałem swoj fejs ze strony Viaken.pl. Zobacz tylko czy masz łącze OBDII, czy OBDI, wtedy potrzebujesz przejściówkę
 
 
fabian99 
Audi 80 Fan



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Damian
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 41
Skąd: Poznań Grunwald


Wysłany: 2009-04-13, 21:13   

Mam audiczke z 1993r to raczej OBDII ale jeszcze sprawdze.
to polecacie czy nie bardzo :P
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
mlubinski
[Usunięty]



Wysłany: 2009-04-13, 21:18   

fabian99 napisał/a:
Mam audiczke z 1993r to raczej OBDII ale jeszcze sprawdze.
to polecacie czy nie bardzo :P


ja kupilem ten: http://viaken.pl/sklep.ph...at=5&prodid=103

i ten mogę polecić. Ja mam OBDI i musiałem kupić to: http://viaken.pl/sklep.ph...at=5&prodid=115

wszystko mi śmiga jak należy 1Z na przepływce Pierburga
 
 
fabian99 
Audi 80 Fan



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Damian
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 41
Skąd: Poznań Grunwald


Wysłany: 2009-04-13, 21:29   

hmm... to musze sprawdzic. Bo niby jest napisane ze AUDI od 1990r wiec myslalem ze OBD II

[ Dodano: 2009-04-13, 21:31 ]
a wogole jak to sprawdzic ?? Jest napisane na zlaczu??
 
 
 
mlubinski
[Usunięty]



Wysłany: 2009-04-13, 21:37   

sprawdź jakie masz złącze do interfejsu - ja mam dwa podwójne, czyli za cholerę bym nie podpiął OBDII - po prostu nie pasuje, dlatego potrzebowałem przejściówki na te dwa dwubolcowe wtyki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 17