Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z  
Autor Wiadomość
MichalxQ7 
Audi 80Spec


Nadwozie: Avant
Imię: Michał
Wiek: 24
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 286
Skąd: Słupsk


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-12, 21:54   [1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z

witam mam pytanie czy tempomat od s2 quattro nadaje się do TDI 1Z czy muszę szukać TDI tempomat 90km?
Jak to jest??
 
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
misiekdzwon 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 566
Skąd: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-12-12, 21:57   

Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej. Sama manetka podejdzie<ok>
Ale widzę że masz 93 rok swojej B4, a to nie wróży łatwym montażem tempomatu, o ile w ogóle się da :/ Byłe temat o tym, tzn. pytanie jak na boschu założyć tempomat, ale nikomu to się nie udało. Prawdopodobnie fabryka nie przewidziała możliwości montażu do 94 roku, później już bez problemu można go zamontować.
Ostatnio zmieniony przez misiekdzwon 2011-12-12, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MichalxQ7 
Audi 80Spec


Nadwozie: Avant
Imię: Michał
Wiek: 24
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 286
Skąd: Słupsk


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-12, 22:02   

mam boscha osprzęt
 
 
 
Jelly 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 534


Wysłany: 2011-12-13, 08:33   

Z samym montażem to mimo Boscha problemów chyba nie ma. Największy problem z tego co sądzę to problem z aktywowaniem tempomatu w komputerze.
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
misiekdzwon 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 566
Skąd: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-12-13, 11:39   

No tak, tutaj rozchodzi się o wersję ECU jaką się posiada, bo manetkę można zamontować, żaden problem, tylko po co jak w kompie nie można aktywować tempomatu? :roll:
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6109
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2011-12-13, 20:20   

Jelly napisał/a:
Z samym montażem to mimo Boscha problemów chyba nie ma. Największy problem z tego co sądzę to problem z aktywowaniem tempomatu w komputerze.
Z tego co mi wiadomo to na starym kompie w zetorach na przepływce boscha ,mozna zapomnieć o tempomacie :-/

[ Dodano: 2011-12-13, 20:22 ]
misiekdzwon napisał/a:
Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie ma :-P
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
Ostatnio zmieniony przez MUNIOR 2011-12-13, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiekdzwon 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 566
Skąd: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-12-13, 20:23   

Cytat:
Z tego co mi wiadomo to na starym kompie boscha ,mozna zapomnieć o tempomacie :-/

Może zapomnieć to za dużo powiedziane :-P
Fabrycznie nie ma, ale można by mechanicznie sobie zrezać jak w benzynach jest, tylko że zamiast do przepustnicy, to gruchę do potencjometru należało by podłączyć <ok>
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6109
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2011-12-13, 20:25   

misiekdzwon napisał/a:
Może zapomnieć to za dużo powiedziane. Fabrycznie nie ma, ale można by mechanicznie sobie zrezać jak w benzynach jest, tylko że zamiast do przepustnicy, to gruchę do potencjometru należało by podłączyć
No jak ktoś się uprze to można ,tylko mocno się sprawa komplikuje ...Mnie ostatnio korci tempomat ,jak zobaczyłem jak fajnie to działa u kolegi Kris00 ,któremu robiłem przekładke na pierburga i podpinalismy kabelki od manetki tempomatu pod kompa :-P Trzeba by sobie sprawić pająka z manetką :mrgreen: choć nie bardzo mam gdzie z tempomatu korzystać to jednak fajny bajer
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
misiekdzwon 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Piotr
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 566
Skąd: Dolny śląsk


Wysłany: 2011-12-13, 20:43   

Ja tempomatu używam wszędzie, nawet jak w mieście jadę ;p Coś mi się ostatnio stało (przestawiło) i od około 20 km/h mogę tempomat włączyć, co normalne nie jest ... :mrgreen:

MUNIOR napisał/a:
misiekdzwon napisał/a:
Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie ma :-P


yy.... mi tutaj chodziło o to, że nie trzeba zakładać pompki, gruchy i czego tam jeszcze jest potrzebne do tempomatu w przypadku benzyny. A kabelki czasem są pociągnięte, wiec jak ktoś tak ma, to ma szczęście i operacja założenia tempomatu ogranicza się do wpięcia manetki i kostek :)
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6109
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2011-12-13, 23:12   

misiekdzwon napisał/a:
MUNIOR napisał/a:
misiekdzwon napisał/a:
Do zetora na pierburgu wystarczy mieć tylko manetkę, nie trzeba ciągnąć całej instalacji mechanicznej.
Trzeba ,trzeba... pociągnąć kabelki od pinów przy manetce do kompa <ok> bo nie ma :-P


yy.... mi tutaj chodziło o to, że nie trzeba zakładać pompki, gruchy i czego tam jeszcze jest potrzebne do tempomatu w przypadku benzyny. A kabelki czasem są pociągnięte, wiec jak ktoś tak ma, to ma szczęście i operacja założenia tempomatu ogranicza się do wpięcia manetki i kostek :)
Wszystko się zgadza ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Dawidof 
O Audi 80 wie wszystko


Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 221
Skąd: Mysłowice


Wysłany: 2013-03-30, 18:26   

Siemka, próbował ktoś zrobić tempomat wg opisu z forum Golfa?? http://www.vwgolf.pl/pora...mniej-niz-10zl/ Da się to w ogóle zrobić w B4? Tu jest 6kabli a tam 4. Ewentualnie może ktoś jakiś schemat na to posiada i czy jest różnica na kompie 16bit? Mam dość kupowania "100% sprawnych" - niedziałających manetek, które potem trzeba odesłać na koszt własny, więc chciałbym to w ten sposób zrobić tylko nie wiem czy się da :)
_________________
Nima dymu bez ognia :D .. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'
 
 
 
darek90 
Audi 80 Mastach



Nadwozie: Avant
Imię: Darek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 124
Skąd: Szczecin


Wysłany: 2013-03-30, 18:55   

Z tego co wiem to na pewno się da u nas zrezać tempomat (1Z na Pierburgu) tak jak w golfie tylko właśnie pinologia się różni coś... Jakiś czas temu pytałem Muniora o to i napisał, że "MA BYĆ 66,58,35 i 35 jest od zapamietywania predkosci ...trzecia jedynka od końca,jak go załczysz z plusem". Dzisiaj trochę z tym walczyłem ale sprawdzę dopiero jutro na wieczór to napisze czy działa.
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6109
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2013-03-30, 21:48   

Dawidof napisał/a:
Da się to w ogóle zrobić w B4? Tu jest 6kabli a tam 4. Ewentualnie może ktoś jakiś schemat na to posiada i czy jest różnica na kompie 16bit
Nie ma żadnej różnicy czy 8 czy 16 bit .Tempomat w wersji uproszczonej <ok> żeby działał ,potrzebuje 12v podpietych na stałe do 66 i 58 pina kompa ,pin 35 to zapamiętywanie szybkości po podaniu 12 v i wszystko ...reset zbędny bo wystarczy trącić pedał sprzegła i mamy reset .I choć osobiscie mam podłaczoną w pełni funkcjonalną manetkę ,to i tak uzywam tylko przycisku do zapamietywania prędkości ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
darek90 
Audi 80 Mastach



Nadwozie: Avant
Imię: Darek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 124
Skąd: Szczecin


Wysłany: 2013-03-30, 22:10   

no widzisz a ja mam podłączone na stałe 66 a 58 i 35 na guzikach... i jak to ma działać :-P jutro lecę do rodzinki to na szybko zepnę ten 58 do plusa i w drogę <ok> Dzięki za info i wesołych <piwo>
 
 
slawek5t 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Imię: Sławek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 69
Skąd: Bytów


Wysłany: 2013-03-31, 01:29   

Ja mam 1Z pierburg 96 rok (golf III) i zrobiłem tempomat według porady no i działa super :)
Jeden guzik od zapamietywania oraz przyspieszania a drugi jest do wczytania ostatnio zapisanej predkosci :)
Guziki wmontowałem tam gdzie jest sterowanie nawiewem itd. Trzeba było tylko pociągnąć 4 kabelki spod kierownicy (kostka już była tam fabrycznie przygotowana ) oraz aktywacja Vagiem ktora trwa 30 sekund.
_________________
Golf III TDI 1Z+ '96r. Super chip by Kostrz ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15