[B4 AAZ 1.9TD] Zegarek elektroniczny reset po odpaleniu auta
[B4 AAZ 1.9TD] Zegarek elektroniczny reset po odpaleniu auta
witam, mam problem mianowicie; zegarek elektroniczny w moim audi resetuje sie do godziny 00;00 po dopaleniu silnika i tak co jakis czas np gdy samochod jest zimny, dlaczego? i co z tym zrobic?
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
za slaby akumulator, u siebie też miałem taki problem jak były mrozy, że przy odpalaniu mi sie resetował, jak zrobiło się cieplej lub miałem doładowany aku to zegarek się nie resetował. dzieje się tak dlatego, że podczas rozruchu komputer odcina wiele urzadzeń elektrycznych w samochodzie jak mu brakuje pradu, np lampy przygasają, radio się wyłącza itp żeby mieć wiekszą szansę na odpalenie a nie marnotrawienie energii an dodatki.
Moja Colour edition:
https://audi80.pl/audi-coupe-8b-moja ... t36741.htm
https://audi80.pl/audi-coupe-8b-moja ... t36741.htm
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
fakt, ale sens ogólny czyli slaby aku jest ten sam Późno było i po paru więc trochę dokoloryzowałem jak sam teraz widzę ;-P
Moja Colour edition:
https://audi80.pl/audi-coupe-8b-moja ... t36741.htm
https://audi80.pl/audi-coupe-8b-moja ... t36741.htm
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Kondensator w zegarku nie trzyma prądu.DraKio pisze:ale panowie akumulatorek mam nowy wiec moze jest inna przyczyna?
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.
Odkopuję.
Przy okazji naprawy licznika kilometrów (trybik), zauważyłem, że kondensator przy zegarku jest wylany. Ma 47uf i 16V. Ponadto piny zjadł kwas z kondensatora. Wytarłem wszystko acetonem, i oskrobałem sąsiednie ścieżki. Nie miałem odpowiedniego kondensatora i wstawiłem 47uf 50V. Zegarek działa, można go ustawić ale przy każdym rozruchu silnika ustawia się na 00:00. Ma ktoś zdjęcie jak idą ścieżki w zegarku? Może ten kondensator źle dobrałem?
Przy okazji naprawy licznika kilometrów (trybik), zauważyłem, że kondensator przy zegarku jest wylany. Ma 47uf i 16V. Ponadto piny zjadł kwas z kondensatora. Wytarłem wszystko acetonem, i oskrobałem sąsiednie ścieżki. Nie miałem odpowiedniego kondensatora i wstawiłem 47uf 50V. Zegarek działa, można go ustawić ale przy każdym rozruchu silnika ustawia się na 00:00. Ma ktoś zdjęcie jak idą ścieżki w zegarku? Może ten kondensator źle dobrałem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4630
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak wsadziłeś kondensator o tej samej pojemności z wyższym napięciem to powinno być OK. Wartość napięcia kondensatora mówi po przekroczeniu jakiego napięcia kondensator wybucha.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga